شکایت مهاجران افغان از بدرفتاری نیروهای ایرانی

Loading

شماری از مهاجران افغان در ایران می‌گویند که نیروهای امنیتی این کشور بر علاوه بدرفتاری، پول‌های همراه‌‌شان‌ را نیز به زور می‌گیرند.

این مهاجران از حکومت سرپرست خواهان فراهم شدن زمینه کار در افغانستان شده‌اند.

مصطفی مهاجر اخراج شده از ایران گفت: « روز شنبه هفته قبل که ما را گرفتند امروز این‌جا رسیدیم. خیلی بالای ما ظلم شده لت‌وکوب شدیم و رفتاری که با ما داشتند کسی با حیوانات هم نمی کند. اگر امارت اسلامی برای ما زمینه کار را مساعد کند ما بد بخت نیستیم که برویم در کشورهای همسایه کار کنیم.»

حمید اخراج شده دیگر گفت:« در یک اردوگاه ۵۰۰ مهاجر را می‌آورند. دو وقت غذا می‌دهند آن هم لوبیا، تمام  دستشویی‌های آن خراب است و موضوع دیگر این که یک بار از طریق کارت برای‌شان پول پرداختیم رسید هم برای ما دادند اما نیم ساعت بعد که گروپ ما پوره شد آمدند گفتند پول نقد بدهید.»

در همین حال مسوولان محلی در نیمروز می‌گویند که در دو ماه گذشته، دست کم ۱۳۰ هزار مهاجر افغان از ایران به گونه داوطلبانه یا اجباری به کشور بازگشت داده شده‌اند.

محمد احسان وصال آمر مالی ریاست مهاجرین و عودت کنندگان نیمروز گفت: «روزانه دو تا دونیم هزار مهاجر به کشور می‌آیند که در دو ماه گذشته ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار مهاجر به کشور آمده‌اند که درپل راه ابریشم امارت اسلامی و نهادهای خیریه به صورت مشترک با هم‌وطنان ما کمک‌های مالی می‌کنند.»

خواستیم در این زمینه دیدگاه قونسلگری ایران در قندهار را با خود داشته باشیم اما موفق نشدیم.

پیش از این هم مهاجران افغان بارها از بدرفتاری نیروهای ایرانی شکایت کرده‌اند.

منبع

Leave a comment

Your email address will not be published.


*